تکاپو TAKAPU

ارائه مطالب گوناگون در زمینه های مختلف

تکاپو TAKAPU

ارائه مطالب گوناگون در زمینه های مختلف

۳۳ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

آنها که نیستند

گارگین فتائی

.

همیشه به ما از هستی می گویند

به چسب به انچه که هست

هستی را دریاب

زندگانی در هستی جاریست

اما چرا از این غافلیم

که انچه که نیست

قبلاً در زندگیمان بود

و اتفاقاً در وجود ما

هنوز عمیق تر از اکنون است

دوستانی که دیگر نیستند

خاننه و کاشاته ای که دیگر نیست

عمر از دست رفته ای که دیگر نیست

معشوقی که تنها در یاد و خاطره است

آشنایانی که زیر خروارها خاک خوابیده اند

کوچهو خیابانی که دیگر نیست

همین الان همرفت

همین الان هم دیگر نیست

همیشه آنچه که نیست بیشتر است

تمام ذهن ما انیاشته از بودنهائی است که دیگر نیستند

خاطره ها نیز در نستی است

من و تو در حال زندگی می کنیم

و همین در حال زندگی کردن

یعنی اینکه

داریم گذشته را ایجاد می کنبم

گذشته ای که دیگر نیست

و آینده ای که به گذشته تبدیل خوهد شد

اتوپیا ( آرمان شهر)

کاش این گونه بود

گارگین فتائی

.

 

چه خوب می شد اگه همه یکدیگرو دوست بدارن

توی دلو بیرون بدن ، همدیگرو قال نزارن

باطن و ظاهر همه صاف بود و یکی می شد

بهشت موعود خدا ، تو دنیای خاکی می شد

چه خوب می شد بین ماها فاصله ای وجود نداشت

شرط و شروط عاشقی ، تو دلا دوری نمی کاشت

همه به هم احترام و ارزش و حرمت بزارن

حرف همو باور کنن ، خنده رو لبها بیارن

کینه رو از دل بچینن ، جاش محبت بکارن

به عشق راستین دلا ، حرمت و ارزش بزارن

چه خوب می شد حقارتا از سینه ها برده می شد

تفاوتا میونمون شکسته و خورده می شد

همه به هم کمک کنیم دستای هم رو بگیریم

همه به هم خوبی کنیم ، عیبای هم رو نبینیم

خوشبختی همو بخوایم ، حسادتو دور بریزیم

خسّتو از دل ببریم ، با بدیها درستیزیم

اختلافا کنار می رفت قهر بازهم آشتی می شد

آرزوی آنچه رو که توی دلت کاشتی می شد

کلمهء دوسِت دارم عالی ترین واژه می شد

تنفر و حقارت هم پست ترین سوژه می شد

هر کسی اشتباه می کرد به زودی بخشیده می شد

شریک غمخوار همه ، یار ستم دیده می شد

غیبت و چاپلوسی نبود لجاجت زباله می شد

اعتقاد به همدیگه محکم و صد ساله می شد

مال من و مال تویی بین ماها وجود نداشت

فغیر و ناداری نبود فغر رنگ کبود نداشت

واژهء عشق ساده نبود هزار و یک معنی می شد

معشوق تحقیر نمی کرد حقارتا فانی می شد

اشک همه خنده می شد کدورتا شادی می شد

خرابی روح و تن هر کسی آبادی می شد

حسرت از گذشته ها توی دل کسی نبود

درد فراغ یار در عالم بی کسی نبود

ابهام عمیق

گارگین فتائی

.

گاهی در ابهام عجیبی گرفتار می شوی

و در عمق این ابهام غرق می شوی

اما  ابهام را با ابهام پاسخ می دهی

لحظه ها تو را می خورند

در وجود نهفتهء خود فرو می روی

پیچیدگی ، تمام هستیت را فرا می گیرد

هستی خود را می پیمائی

راه را می دانی

اما به سنگها خیره شده ای

معیارها برایت بی معنی است

راه و سنگ

و وجود نهفتهء خود را انکار می کنی

در آزمون ضمیر خود ناکام مانده ای

یه بیرون از خود پناه می بری

اما زمان ، تو را سنگینتر فرو می برد

دیگر سراغ ریشه ها را نمی گیری

تنها در پی این هستی

که برای ابهامی که در آن فرو رفته ای

توجیهی بیابی

اما سردر گم در پیچیدگی خود غوطه ور شده ای

همبشه مضطرب

نگران آمدنهائی

آسمان برایت اشک باران می ریزد

و ماه از پس تو شعر لبخند می سراید

اما تو همچنان در تار و پود خود تنیده ای

در یک ابهام عمیق

 

آرزوهایی که حرام شدند

سیلور استاین

.

جادوگری که روی درخت انجیر زندگی میکند

به لستر گفت: یه آرزو کن تا برآورده کنم

لستر هم با زرنگی آرزو کرد

دو تا آرزوی دیگر هم داشته باشد

بعد با هر کدام از این سه آرزو

سه آرزوی دیگر آرزو کرد

آرزوهایش شد نه آرزو با سه آرزوی قبلی

بعد با هر کدام از این دوازده آرزو

سه آرزوی دیگر خواست

که تعداد آرزوهایش رسید به ۴۶ یا ۵۲ یا...

به هر حال از هر آرزویش استفاده کرد

برای خواستن یه آرزوی دیگر

تا وقتی که تعداد آرزوهایش رسید به...

۵ میلیارد و هفت میلیون و ۱۸ هزار و ۳۴ آرزو

بعد آرزو هایش را پهن کرد روی زمین و شروع کرد به کف زدن و رقصیدن

جست و خیز کردن و آواز خواندن

و آرزو کردن برای داشتن آرزوهای بیشتر

بیشتر و بیشتر

در حالی که دیگران میخندیدند و گریه میکردند

عشق می ورزیدند و محبت میکردند

لستر وسط آرزوهایش نشست

آنها را روی هم ریخت تا شد مثل یک تپه طلا

و نشست به شمردنشان تا .......

پیر شد

و بعد یک شب او را پیدا کردند در حالی که مرده بود

و آرزوهایش دور و برش تلنبار شده بودند

آرزوهایش را شمردند

حتی یکی از آنها هم گم نشده بود

همشان نو بودند و برق میزدند

بفرمائید چند تا بردارید

به یاد لستر هم باشید

که در دنیای سیب ها و بوسه ها و کفش ها

همه آرزوهایش را با خواستن آرزوهای بیشتر حرام کرد !!!

آدم های دنیای مجازی

http://mahbanoo2012.blogfa.com/post/165

.

آدم های دنیای مجازی

 دل دارند !

و چیزی به نام احساس !

آدم های دنیای مجازی گاهی مغرورند مثل من !

و گاهی بی ریا مثل تو !

آدم های اینجا فقط گاهی نگاه ندارند !

این گاهی خوب است

 و گاهی ندیدن چشم های آدم ها یک عمر اشتباه را به بار می آورد !

یک عمر اشتباه هم می شود تمام شدن یه دوستی ِ دوست داشتنی !

آدم های دنیای مجازی

 گاهی هیچ فرقی با آدم های اطرافمان ندارند !

گاهی پشیمان می شوند

 دلگیر می شوند

 غصه می خورند

 تنها می شوند

 سکوت می کنند

 و گمان می کنند همه چیز درست می شود !

اما همیشه فکر های آدم ها درست نیست !

آدم های دنیای مجازی لجبازند گاهی !

آدم های دنیای مجازی گاهی دلتنگ میشوند و هیچ حرفی نمی زنند !

چون از خاموشی ِ رفقایشان می ترسند !

می ترسند سکوت ِ رفیقشان به معنای یک دنیا درد باشد !

آدم های دنیا مجازی . . .

یکی از این آدم ها مثل من

 حرف هایش را

 دلتنگی هایش را

 دوست داشتن هایش را

 به زبان نمی آورد

 تا مبادا

 مبادا

 رفاقت اجباری شود !

آدم های دنیای مجازی

 گاهی مثل تو

 فکر میکنند با سکوت

 با گذشتن

 با ندیدن حق خودشان

 با نخواستنشان

 همه چیز حل می شود !

نه . . . رفیق

 اینطور نیست !

آدم های دنیای مجازی

 هیچ فرقی با آدم های اطرافمان ندارند !

فقط نگاه ندارند !

نگاه !

سلام دوستان.خوشحالم ک ب جمع مثبت اندیشان پیوستم

نهضت آهستگی

http://www.beytoote.com/fun/visual/read-movement-slowly.html

.

18 سال پیش من در شرکت سوئدى ولوو Volvo استخدام شدم. کار کردن در این شرکت تجربه جالبى براى من به وجود آورده است. اینجا هر پروژه‌اى حداقل ٢ سال طول می‌کشد تا نهایى شود، حتى اگر ایده ساده و واضحى باشد. این قانون اینجاست. جهانى شدن (Globalization ) باعث شده است که همه ما در جستجوى نتایج فورى و آنى باشیم. و این مشخصاً با حرکت کند سوئدی‌ها در تناقض است. آن‌ها معمولاً تعداد زیادى جلسه برگزار می‌کنند، بحث می‌کنند، بحث می‌کنند، بحث می‌کنند و خیلى به آرامى کارى را پیش می‌برند. ولى در انتها، این شیوه همیشه به نتایج بهترى می‌انجامد. به عبارت دیگر:

 

1- سوئد در حدود 450000 کیلومتر مربع وسعت دارد.

2- سوئد حدود 9 میلیون جمعیت دارد.

3- استکهلم، پایتخت سوئد که به پایتخت اسکاندیناوی نیز مشهور است حدود 78000 نفر جمعیت دارد.

4- ولوو، اسکانیا، ساب، الکترولوکس و اریکسون برخى از شرکت‌هاى تولیدى سوئد هستند.

 

اولین روزهایی که در سوئد بودم، یکى از همکارانم هر روز صبح با ماشینش مرا از هتلبرمی‌داشت و به محل کار می‌برد. ماه سپتامبر بود و هوا کمى سرد و برفى. ما صبح‌ها زود به کارخانه می‌رسیدیم و همکارم ماشینش را در نقطه دورى نسبت به ورودى ساختمان پارک می‌کرد. در آن زمان، ٢٠٠٠ کارمند ولوو با ماشین شخصى به سر کار می‌آمدند.

روز اول، من چیزى نگفتم، همین طور روز دوم و سوم. روز چهارم به همکارم گفتم: آیا جاى پارک ثابتى داری؟ چرا ماشینت را این قدر دور از در ورودى پارک می‌کنى در حالى که جلوتر هم جاى پارک هست؟

او در جواب گفت: براى این که ما زود می‌رسیم و وقت براى پیاده‌رفتن داریم. این جاها را باید براى کسانى بگذاریم که دیرتر می‌رسند و احتیاج به جاى پارکى نزدیک‌تر به در ورودى دارند تا به موقع به سرکارشان برسند. تو این طور فکر نمی‌کنی؟

" میزان شرمندگى مرا خودتان حدس بزنید!

 

آتش نگاه

گارگین فتائی

.

نمی ارزد نمی ارزد

هر آنچه غیر تو در ذهن من باشد

نمی گنجد نمی گنجد

هر آنچه جز تو باشد در خیال من

نمی گیرد نمی گیرد

دلم هر آتشی غیر از نگاه تو

نمی گوید نمی گوید

لبم جز نام تو ، ای عشق و معبودم

امنیت فضای مجازی

گارگین فتائی

.

از ابتدای روی کارآمدن دولت اقای روحانی که به دولت تدبیر و امید هم معروف است وعده ایجاد یک محیط ارام و امن و آزاد برای فعالیت های وب ها در دنیای مجازی داده شد.

البته این امر یک مساله زمان بر هست اما نکاتی به نظرم رسید که رفع مشکلات و یافتن راه حلهای لازم برای آنها در راستای همین هدف می باشد

 

1: مساله فیلتر شکنها

امروزه کمتر کاربر ایرانی را می توانید بیابید که در کامپیوتر خود یک یا چند فیلترشکن نصب نکرده باشد.

این فیلتر شکن ها یا به صورت نسبتاً آسان از طریق اشخاص مختلف  ویا  فروشنده های لوازم رایانه ای یا تعمیرکاران یا ارائه دهندگان خدمات کامپیوتری  قابل خریداری است و یا برای نصب آنها سایت های مختلفی معرفی می شوند.

البته قدرت همه آنها به یک اندازه نیست و دارای شدت و ضعف است اما روز به روز بر قدرت انها افزوده می شود.

مساله فیلتر شکنها را نمی توان انکار کرد و کسانی که خودشان از مسئولین امر هستند نیز به این امر واقفند.

از طرف دیگر آیا این فکر عاقلانه است که بگویم تمام افرادی که از فیلتر شکن استفاده می کنند به دنبال سایت های مبتذل هستند؟

مساله این است که هر فردی که کامپیوتری می خرد می داند که به هر حال در موقع وب گردی برای یافتن پاسخ یک سوال و یا تحقیق در مورد امری و یا حتی تحقیق در مورد پایان نامه دانشگاهی خود به مطلبی بر خواهد خورد که سایت مربوط به آن فیلتر شده است .

از طرف دیگر این را نیز نمی توان انکار کرد که بسیاری از کاربران ایرانی در حال حاضر از اعضاء فعال فیس بوک هستند و در آن دارای یک یا چندین پیج می باشند و یک کاربر ایرانی برای فیس بوک هم که شده اقدام به خرید و نصب فیلتر شکن در رایانه خود می کند.

البته نصب فیلترشکن باعث کند شدن سرعت اینترنت و مشکل شدن دانلود هم می شود اما نکته اینجاست که در دنیایی که در آن همه نظامهای حقوقی جهان و از جمله ایران اصل برائت را پذیرفته اند یعنی اصل بر بی گناهی است مگر اینکه خلافش ثابت شود و این اصل را در قانون اساسی خود ذکر نموده اند پس چرا کاربران ایرانی این گونه نمی اندیشند ؟ زیرا اگر آنها اعتقادی به اصل برائت می داشتند تبعاً نیازی به نصب فیلترشکن در کامپیوتر خود نمی دیدند

در اصل فضای مجازی در حال حاضر طوری است که اصل را بر گناه کاری دانسته مگر اینکه خلافش ثابت شود.

کسانی که دارای وب هستند معمولاً این تجربه دردناک را داشته اند که هر از چند گاهی وب یا وبهایی را که لینک کرده اند فیلتر یا مسدود شده اند و همین امر برای خود آنها هم ایجاد ناامنی می کند زیرا آنها برای اینکه دچار همین مساله نشوند اقدام به خودسانسوری کرده و مدام احتیاط خود را در نگارش مطلب افزایش می دهند که همین امر به منظور اصلی و هدف یک وب نویس خلل ایجاد کرده و انگیزه وی را ار ادامه فعالیت باز می دارد .

شما کافی است به حجم عظیم تعداد وبلاگ ها و سایتهای فیلتر و مسدود شده نظری بیافکنید تا آشکار شود که در این زمینه نه بر اساس اصل برائت بلکه خلاف اصل برائت عمل شده است .

 

2: مساله توهین به مقدسات

در «  فهرست مصادیق محتوای مجرمانه موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه ای»

در بند « ب» آن که در مورد محتوا علیه مقدسات اسلامی است چنین آمده است

 

ب ) محتوا علیه مقدسات اسلامی

1. محتوای الحادی و  مخالف موازین اسلامی ( بند1ماده6 قانون مطبوعات )

2. اهانت به دین مبین اسلام و مقدسات آن ( بند 7 ماده 6 قانون مطبوعات و ماده 513 قانون مجازات اسلامی )

3. اهانت به هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین ( ع ) یا حضرت صدیقه طاهره  ( س ) (  ماده 513  قانون مجازات اسلامی )

4. تبلیغ به نفع حزب گروه یا فرقه منحرف و مخالف اسلام ( بند 9 ماده 6 قانون مطبوعات )

5. نقل مطالب از نشریات و رسانه ها و احزاب و گروه های داخلی و خارجی منحرف و مخالف اسلام به نحوی که تبلیغ از آنها باشد. ( بند 9 ماده 6 قانون مطبوعات )

6. اهانت به امام خمینی  ( ره ) و تحریف آثار ایشان ( ماده 514  قانون مجازات اسلامی )

7. اهانت به مقام معظم رهبری ( امام خامنه ای ) و سایر مراجع مسلم تقلید ( بند 7 ماده  6 قانون

 

 

در بخش دوم این بند ، اهانت به دین اسلام و مقدسان آن در فضای مجازی جرم محسوب می شود .

 

دین اسلام دین حاکم و غالب در کشور است و این بند هم برای تضمین احترام به مبانی آن وضع شده اما مساله این است که بهتر می بود این بخش این گونه تکمیل میشد

محتوا علیه مقدسات اسلامی و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی

در حال حاضر بر طبق اصل دوازدهم و سیزدهم قانون اساسی دین رسمی دین اسلام و مذهب رسمی شیعه اثنی عشری است  و سه دین یهود و مسیح و زرتشت از ادیان غیر اسلامی هم در زمره ادیان شناخته شده کشور هستند.

 

اصل ۱۲قانون اساسی

دین رسمی ایران، اسلام و مذهب جعفری اثنی‌عشری است و این اصل الی‏الابد غیر قابل تغییر است و مذاهب دیگر اسلامی اعم از حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی دارای احترام کامل هستند و پیروان این مذاهب در انجام مراسم مذهبی، طبق فقه خودشان آزادند و در تعلیم و تربیت دینی و احوال شخصیه (ازدواج، طلاق، ارث و وصیت) و دعاوی مربوط به آن در دادگاه‏ها رسمیت دارند و در هر منطقه‏ای که پیروان هر یک از این مذاهب اکثریت داشته باشند، مقررات محلی در حدود اختیارات شوراها بر طبق آن مذهب خواهد بود، با حفظ حقوق پیروان سایر مذاهب.

 

اصل ۱۳ –قانون اساسی -  رسمیت اقلیت‌ها

ایرانیان زرتشتی، کلیمی و مسیحی تنها اقلیتهای دینی شناخته می‏شوند که در حدود قانون در انجام مراسم دینی خود آزادند و در احوال شخصیه و تعلیمات دینی بر طبق آیین خود عمل می‌کنند.

 

 

 

در مورد همین مساله نکاتی قابل ذکر است

الف: وقتی قانون گزار می گوید مقدسات اسلامی ، بر طبق محدوده ای که خود قانون ایجاد کرده منظورش مبانی شیعه دوازده امامی است یعنی خود محتوای اسلامی هم باید در آن محدوده باشد بنابراین توهین به مقدسات اسلامی  تنها شامل اشتراکات با سایر فرق اسلامی می شود نه فراتر از آن و یا  وجوه افتراق آنها

ب: شما کافی است سری به همین بلاگفا در قسمت فهرست وبلاگها و بخش اندیشه و مذهب بزنید و به قسمتهای یهود و مسیحیت و زرتشت بروید .

به راحتی خواهید دید که وبلاگهایی هستند که کارشان مدام کوبیدن اصلی ترین اصول اعتقادی این ادیان است و این در حالی است که این ادیان هر سه از ادیان مورد شناسایی قانون اساسی هستند .

این وضعیت در بخش مسیحیت از همه بیشتر محسوس است در این بخش اکثر وبلاگهایی که به تبیین اصول و مبانی مسیحیت می پرداختند مدتهاست که مسدود شده اند اما وبلاگهای که تحت عناوین مختلف مدام بر اساسی ترین اصول اعتقادی مسیحیت حمله می کنند به راحتی  فعالیت کرده و مدتهاست دارند به فعالیت خود ادامه می دهند

همین امر باعث شده که فردی که تصمیم دارد یک وبلاگ مسیحی بزند دچار تردید و سردرگمی شود زیرا می ترسد که همانند نود درصد وبلاگهای هم نوع خود مسدود شود و البته مسدود شدن به این معنی است که حتی با فیلترشکن هم نمی توان آنها را باز کرد .

این در حالی است که بنا بر گفته خود اسلام و قرآن نزدیک ترین دین به اسلام ، مسیحیت است .

این چیزی جز تبعیض نیست و علت آن هم نقص خود قانون است که باید آن عبارتی که ذکر شد  بعد از عبارت «  مقدسات اسلامی »  اضافه شود.

البته وضعیت در مورد ادیان غیر رسمی ممکن است از این هم بدتر شود نظیر بودا یا هندوئیسم البته منظورم ادیان پیش از اسلام است نه بعد از اسلام که چون اینها هم دارای طرفداران فراوان هستند و حرفهای خوبی برای گفتن دارند نباید خلاء قانونی امکان سوء استفاده و حمله و توهین به مقدسات آنها از طرف افراط گراها را فراهم اورد.

 

 

اصل ۱۴قانون اساسی

به حکم آیه شریفه «لا ینهاکم الله عن الدین لم یقاتلوکم فی الدین و لم‏ یخرجوکم‏ من دیارکم‏ ان تبروهم و تقسطوا الیهم ان‏ الله یحب المقسطین» دولت جمهوری اسلامی ایران و مسلمانان موظفند نسبت به افراد غیر مسلمان با اخلاق حسنه و قسط و عدل اسلامی عمل نمایند و حقوق انسانی آنان را رعایت کنند. این اصل در حق کسانی اعتبار دارد که بر ضد اسلام و جمهوری اسلامی ایران توطیه و اقدام نکنند.

 

 

ج: چنانکه مشاهده می نمائید تمام این بندها به طور کلی ذکر شده و همین امر احتمال اعمال سلیقه های مختلف در مجرم دانستن یک نوشته را فراهم می آورد و بهتر است موارد هر کدام از این بندها به طور موردی و دقیق ذکر شود تا زمینه تفسیر موسع در امر جزائی را که در بین همه پذیرفته شده که این گونه تفسیر در امر جزائی تفسیر نادرستی است فراهم نیاید.

 

 

3: مساله آنتی ویروسها و کپی های غیرمجاز

با افزایش تعداد کاربران چه در ایران و چه خارج از ایران و نیز افزایش فراوان وب ها و سایت ها و بویژه شبکه های اجتماعی و نیز افزایش مبادلات مالی و تجاری و اقتصادی از طریق اینترنت تبعاً زمینه سوء استفاده افراد مختلف نیز از این طریق بیشتر شده است .

برای همین امر روشهای مختلفی برای افزایش امنیت اینترنت در نظر گرفته می شود که یکی از معمول ترین آنها نصب آنتی ویروسهای مطمئن در رایانه است.

آنتی ویروس را می توان اصلی ترین عامل تضمین کننده امنیت مجازی در برابر هکرها دانست اما متاسفانه در ایران این طرز فکر رایج شده که تمایل بر این است که اگر قیمت یک سی دی برنامه در جایی پنجاه هزار تومان و در جای دیگری همان سی دی دو هزار تومان است آن دو هزار تومانی را می خرند به گمان اینکه زرنگی کرده اند و ارزان خریده اند.

غافل از این هستند که برنامه آنتی ویروس اگر اصل نباشد و کپی باشد خود مولد ویروسهای خطرناک است و حتی خود شرکتی که آن آنتی ویروس را تولید نموده وقتی دریابد که یک کاربر دارد از نسخه کپی شده غیر مجاز استفاده می کند خود اقدام به انداختن ویروس می کند و در  واقع هزینه تعمیر را برای کاربر چند برابر زمانی می سازد که اصل سی دی آن آنتی ویروس را می خرید.

مساله کپی غیر مجاز از یک اثر مساله واقعاً درد ناکی است که باید مورد رسیدگی قرار گیرد

علیرعم تدوین قوانین و مقررت مختلف در این زمینه اما باز ما شاهد اجرا و عملکرد ضعیف در این زمینه هستیم که نمونه ای آن عبارتند از

1: فروش پیش از موعد سی دی فیلمها هم زمان با اکران آنها در سینماها

2: انتشار اثر یک نویسنده و یا شاعر بدون اجازه وی در اینترنت

3: جا زدن خود به جای شخص دیگر و استفاده از اثر وی

4: کپی غیر مجاز از برنامه ای که شخصی سالها برای آن زحمت کشبده و آن را به نام خود ثبت کرده و در اصل منبع درآمدی برای خود یا شرکتش ایجاد کرده و افراد سودجو آن را با قیمت نازلی و از طریق کپی غیرمجاز در اختیار افرادی که انها را لازم دارند قرار می دهند.

تبعاً تا زمانی که مساله کپی رایت در مملکت ما رعایت نشود و تضمینات لازم برای حفظ یک اثر و عدم کپی غیرمجاز آن ایجاد نشود نه دنیای مجازی کاربران ایرانی شاهد رشدی خواهد بود و نه شرکتهای خارجی رغبتی برای سرمایه گزاری و حضور در بازار ایران خواهند داشت .

 

4:افزایش سرعت اینترنت

در حالی که در خارج از ایران و از جمله در اروپا و آمریکا با ضعیف ترین اینترنتها که شامل اینترنتهای فلشی هستند می توان  در عرض چند ثانیه یک فایل چندین مگابایت را دانلود نمود و به راحتی با آن یک فیلم کامل را تماشا کرد چه برسد به اینترنت پرسرعت آنجا ، در ایران پر سرعت ترین اینترنت ها هم قادر به دانلود یک فایل چندین مگابایتی در عرض چند ثانیه و یا امکان تماشای یک فیلم کامل با آنها نیستند.

بنا براین بهتر است در این زمینه فکری اساسی اندیشیده شود بویژه در زمانی که کسی می خواهد از ایران بوسیله اینترنت و از طریق برنامه هایی مثل اسکایپ یا اووو با خویشان خود در خارج ارتباط برقرار نموده و با آنها حرف زده و همزمان تصویر آنها را نیز مشاهده کند .

 

 

 

 

 

آب دوغ خیار

گارگین فتائی

.

اسم واقعی خود را پنهان می کند

اما صدها اسم جعلی دارد

در فیس بوک با اسم مژگان

در وب ها به اسم نیلوفر

در هنگام چت به اسم سپیده

در شبکه های دوست یابی به اسم  مینو

بیش از ده ایمیل دارد

هر کدام با اسم جداگانه ای

چنان متفاوت که گویی همه آنها مال یک نفرنیست

بیست تا خط اعتباری دارد

هر بار که با کسی آشنا می شود

یکی از این خطها را معرفی می کند

هر پستی که در فیس بوک می گذارد

پانصد تا لایک می خورد

روزی صدها خواستگار پیدا می کند

او به آنها نه جواب رد می دهد و نه جواب قبول

آنها را روی هوا نگاه می دارد

کلاً سر کار گذاشتن و پیچاندن دیگران

تخصص اصلی اوست

دهها وبلاگ دارد

دل نوشته هایش یک خروار است

کمی تریپ تنهایی و درد دل می زند

هر روز هزاران دوست پیدا می کند

روز  بعد دوستان قبلی را فراموش می کند

و سراغ دوستان دیگری می رود

با هزاران نفر قرار شام و ملاقات گذاشته است

هر بار صدها نفر برایش قربان صدقه می روند

از عشق می گویند و از جانفشانی و فدا شدن برای این علف هرز

علف هرزی که پاک ترین حس انسانی

یعنی عشق را به سخره گزقته است

به راستی که این چه زندگانی است ؟

من نام آن را گذاشته ام

آب دوغ خیار

 

مشکل ترجمه اصطلاحات در زبان شناسی!

 

'میز مذاکره، میدان تره بار نیست.'

علی لاریجانی

 

Iran's parliament speaker says the negotiating table is not a grocery store.

 Reuters.

رویتر: رییس پارلمان ایران می گوید میز مذاکره فروشگاه سبزیجات نیست.

 

The Iranian parliamentary speaker has criticised any attempt to impose sanctions on grocery products in the nuclear negotiations.

 France press

 

فرانس پرس: سخنگوی پارلمان ایران هرگونه تلاش برای تحریم محصولات کشاورزی در جریان مذاکرات هسته ای را مورد انتقاد قرار دارد.

Ali Larijani believes that the nuclear negotiations must not include discussions about agricultural products.

 Associated Press

 

آسوشیتد پرس: علی لاریجانی معتقد است در مذاکرات هسته ای نباید به موضوع محصولات کشاورزی هم پرداخته شود.

 

Mr Larijani said nuclear negotiations should not take place in grocery squares. Apparently he was critical of Mr Kerry and Mr Zarif's talks in the streets of Geneva.

 Xinhua

 

شینهوا: آقای لاریجانی گفته است مذاکرات نباید در میادین فروش سبزیجات انجام شود.